A valódi, felvidéki sztrapacska receptjét drága nagymamám hagyományozta édesapámra, abban az évben, amikor először érezte úgy, hogy már nem él sokáig. Emlékszem, kecses fotelben üldögélt akkoriban már az én nagyanyám. Kitaposott papucsával, néha eltotyogott az udvar végében álló diófához, és ott is üldögélt egy kicsit. Marci névre hallgató kandúrunk, ha hozzádörgölőzött, felmordult a nagyanyám: ej, Marci, te is csak láb alatt vagy, mondta. Nem sokáig dörgölőzöl már, érzem. Szepikém, mondta apámnak, ide ülj. Elmondom néked a legfontosabb recepeket, ne vesszen kárba, ne legyen semmivé, ne váljon köddé, füstté, porrá velem együtt. 

Ha sztrapacskát kívánsz csinálni kisfiam
. Először is jófajta rózsa krumpliból válogass nagyobb darabokat, mert azokat könnyebb lereszelni. Aztán nagylyukú reszelőn a nyers krumpliból reszeljél vagy ötöt, s keverd el liszttel, meg egy tojással addig, míg szaggatható tésztává válik. Nem hagyd sokáig állani, mert megfeketül. Bár az íze akkor is jó. A nokedlinek kiszaggatott tésztát aztán juhtúróval bőven, pörcre sütött szalonnával csínján locsold meg. 
Ezt mondta hát az én nagyanyám az apámnak, ő nekem, s én a fiamnak. Jó nehéz, egészségtelen étel, hizlalós. Imádom. Na ezt nem ettem ebédre.

A maradék füstölt szalonnát, csak hogy ne kelljen kidobni, felszeleteltem, tepsibe fektettem, egymás mellé szorosan, mint jó szeretőket.  Lisztbe, reszelt sajtba bepaníroztam, egy fiatal csibe mellét, miután borssal, sóval és majorannával jól megdörzsöltem a bőrétől megfosztott zsenge húsát. Az ily módon bepanírozott csibemellet a tepsibe fektetett szalonnacsíkokkal betakargattam szépen, és sütöttem lassú tűzön negyven percen át. Ropogósra.
Hát ezt nem ettem tegnap ebédre. Pedig de jó is lett volna!
 
Szerző: Ventura Blvd  2009.01.09. 15:37 2 komment

Címkék: krumpli nagymama tepsis csirke sztrapacska szepi reszelt sajt

A bejegyzés trackback címe:

https://mertmegerdemled.blog.hu/api/trackback/id/tr58867562

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

czefre 2009.01.10. 06:32:45

sziasztok!
áááá istennő vagy!!!!!!
komolyan mondom minden hátsó szándék nélkül!!!!!
kollégista vagyok(főzni szerető egyetemi fiú) és ennél egyszerűbb receptet még nem olvastam! nem akarom bemutatni milyen egy kollégista költségvetése de ebből egy hétig biztos jól lakom(persze kellő mennyiségű alapanyag hozzáadása után mert a kollégista étvágyát sem kell elhanyagolni:)) és külön díjat érdemel ahogy leírtad! legalább egy ötös osztályzatot megérdemel!!
legyetek jók, ment könyvjelzőbe a blog és remélem hogy még sokáig fogsz fogyókúrázni(ez kicsit szemét tudom de légyszíves nézd el nekem. míg te "fogysz" ilyen kajáktól addig én mint marci hevesen:)

Ventura Blvd 2009.01.10. 10:50:57

@czefre: szia kollégista. Mér nem alszol te fél hétkor? Vagy csak betartod az előírást, mely szerint tegnap is ma keltem fel, ma is holna fogok?
Irígyellek, amiért te mindazt megehetetd, amit én csak álmomban. Igyekszem hasonlóképpen tovább fogyózni, nehogy te fogyjál le.
süti beállítások módosítása