"Ez lesz a veszted, mind a kettőnk veszte"

 



December 21.
Nem tudtam felkelni, a szememet se tudtam kinyitni, bedagadt a sírástól. András indította el a gyerekeket iskolába. Délutánig feküdtem és szenvedtem. András óránként hazatelefonál, jobban vagyok-e már. Meguntam, kikapcsoltam az összes telefont. Aztán vissza, mert mi van, ha a gyerekek szólnának haza. Csak minden második csörgésre veszem fel.

Fogalmam sincs, hogy mit tegyek. Álljak elé, és kérdezzek rá? Vagy hagyjam az egészet, és várjam ki a végét? Tegyek úgy, mintha mi sem történt volna, mintha semmit se tudnék? De meddig lehet így színészkedni? És mindjárt karácsony! Komolyan mondom, elfog a szédülés és a hányinger, igen, döbbenetes hányingerem támad, ha arra gondolok, végig kell csinálnom az ünnepeket, mosolyogva. Mit kezdek majd a fa alatt ezzel az érzéssel? Hogy nézek majd rá, a gyerekeimre? Mit mondok az anyósoméknak, amikor átjönnek hozzánk?

Esetleg írjam ki magamra: én egy megcsalt nő vagyok, de momentán nem szeretnék róla beszélni? Ó, hogy még munkám sincs? Micsoda málőr!
András a szokottnál korábban ért haza. Azt mondta, beszélnünk kell. Na, gondoltam magamban, eljött a pillanat, készülj Júlia! De téevdtem. Ő hosszasan azt fejtegette, bizonyára attól szenvedek, hogy nincs munkám. Hogy ne hagyjam el magam, mert értékes, jó szakember vagyok, s hogy az átmeneti nehézségek ne szegjék a kedvem. Erre a mondatra a fal felé fordultam és behunytam a szemem.
Megkérdeztem tőle, szeret-e még. Ebben a pillanatban értek haza a gyerekek. Csak jóval később szúrtam ki, hogy Andrásnak új telefonja van. Azt mondta, a munkahelyén kapta, ezen ingyen tudják egymást hívni a munkatársaival. Aha, mondtam.

Most mi van, nem hiszed? – kérdezte.
Dehogynem, miért is kellene mást gondolnom?
Á, egyáltalán nem feltűnő, hogy mindenhova az új telefonjával jár. A párnája alá rejti, azt hiszi, nem veszem észre. Reggel az az első dolga, hogy bekapcsolja, és az üzeneteit nézegesse. Nyilván az új projektről értekeznek hajnalban a kollegák… Azon tűnődtem, megölöm a férjem. Mondjuk, túladagolom a tökfőzeléket. Vagy egy kis véletlen gombamérgezés. Az remek. Abba biztos belehalna. De most komolyan. Megölöm és kész. Így lesz vége. És pont. Tervet kell készítenem!
 

Szerző: izadóradanken  2009.01.02. 09:00 4 komment

Címkék: hazugság mobiltelefon gyilkosság csalás házasság kirúgás válás gombamérgezés

A bejegyzés trackback címe:

https://mertmegerdemled.blog.hu/api/trackback/id/tr15851221

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Énbagoly 2009.01.02. 12:47:41

Drága, te még nagyon az elején vagy.
Azt hiszem hiába írnám, hogy szedd össze magad, és gondold végig mit akarsz, mert most még nem biztos, hogy menni fog.
Én sajnos már a vége felé tartok. A tapasztalataim:
Mindenért te vagy a hibás. Teljesen mindegy, hogy mi az igazság. De TE ne hidd ezt el!
A pasi semmit sem fog magától bevallani, kivéve ha a szeretője kényszeríti rá.
Veled szemét lesz, főleg, hogy melód sincs, és pénzügyileg ki vagy szolgáltatva neki.
Mit tudsz csinálni? A legfontosabb az, hogy minél előbb találj magadnak munkát. Hogy anyagilag független legyél.
Utána küld el a gyerekeket a nagyihoz, és kényszerítsd arra, hogy leüljetek megbeszélni a dolgot. Ne engedd kamuzni, elszaladni, mellébeszélni.
Utána eldöntheted, hogy mit akarsz.
Baromi kemény lesz.
Nálam évekig tartott. Sok erőt hozzá.

izadóradanken · http://mertmegerdemled.blog.hu 2009.01.03. 09:14:19

Énbagoly,
gondolod, hogy ez ennyire komoly? Minden kapcsolatban vannak megingások, és mi nagyon-nagyon hosszú ideje vagyunk házasok. Kamaszkorunk óta szeretjük egymást. Iszonyú, azt hiszem, hogy beledöglök, de tudom, hogy a végére érünk. Az nem lehet, hogy... Tulajdonképpen azt se tudom, hogy kell-e nekem vele beszélnem. Mit mondjak neki? Hogy beleolvastam a telefonodba? Tudom, hogy van valakid?
Munkát keresek, nagyon jót tenne az önbecsülésemnek, de egyelőre nem sok a remény.
A te történeted ezek szerint véget ért? Hogy? Nálatok mi volt a baj?

Énbagoly 2009.01.08. 11:51:54

Bocs, hogy csak most néztem vissza.
Nem azt mondtam, hogy reménytelen, hanem azt, hogy neked kell egy fix háttér, mert különben nem lesztek egyenlő felek.
Nem kell neki megmondanod, hogy beleolvastál a telefonjába. Elég ha leültök beszélni, hogy szerinted megváltozott a viselkedése. Beszéljétek ezt meg. Aztán majd meglátod, hogyan alakul.
Arra jobb ha felkészülsz, hogy a férfiakat nem érdekli az, hogy hány éve vagytok házasok. Inkább nyűgnek érzik ha erre hivatkozol, mint erénynek.
Nálunk annyi volt, hogy Pestre ment dolgozni, mi a gyerekkel vidéken maradtunk. Aztán én már nem voltam elég jó neki. Nálunk sajnos a gyerekével is alig foglalkozik. Most legális munkát keresek, mert egyébként nem ítéli nekem a bíróság a lányom. Csak ezért nem váltam még el.
Ezért mondom, hogy amíg nincs újra munkád, ne lépjél. Addig is emészthetsz, és megpróbálhatod tisztázni magadban az érzéseidet.
Most tovább olvasom mit írtál azóta. :-)

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2009.01.18. 22:36:36

Egyet ehhez hozzátennék!

Munkakereséshez, interjúztatáshoz nagyon kell a rendezett belső helyzet. Amíg eben az állapotban vagy, nem vagy túl hiteles a leendő munkáltatók előtt! Vagy nagyon jó színésznőnek kell lenni!

Én legalábbis a nagy válság idején nem voltam túl ügyes a meghallgatásokon!

Most, hogy már megvolt a szembesülés a helyzettel (végigolvastalak!), egy teherrel könnyebb ugyan, de nagyon nincs még vége!
Sok erőt kívánok, szükséged lesz rá!
süti beállítások módosítása