A jó palacsinta elkészítésének a titkát Tantimtól tanultam, ki napközben vigyázott rám, amíg iskolába nem mentem. Majd azután is, amikor a napköziből tizenkétszer megszökvén, számos osztályfőnöki, igazgatói intőt követően anyám úgy döntött, a gyerek nem érett még, nem képes a közösségbe beilleszkedni. Jöjjön hát inkább a Tanti megint. Pedig dehogy is illeszkedési bajról volt szó. Egyszerűen elfáradtam a zajtól, a levegőtlenségtől, bezártságtól, az állandó ostoba fegyelmezéstől és készenléttől, mit az iskola jelentett. Hová hatévesen reggel nyolcra bevittek és délután ötkor jöttek csak értem. Akkoriban persze nem volt még divat rögtön magatartászavarosnak, hiperaktívnak, diselxiásnak bélyegezni a gyerekeket. Azt mondták, kicsi még, alig hatéves, éretlen az idegrendszere, aludjon, ha lehet délután is. S, ha nehezebb tanulta a betűvetés? Lassabban halad, majd behozza. Az élet őket igazolta. Meg engem, aki elértem, hogy az undorító napközi helyett visszakapjam az én tantimat, aki bölcs volt, türelmes, s mellesleg nagyon jól főzött. Tőle tanultam életem első receptjét, a palacsintáét. 

Soha ne készítsd a palacsintát úgy, mint a gazdagember. Magyarázta nekem, a nyolcévesnek. Készítsd te csak úgy, ahogyan a szegények. Ne keverd a tésztáját tejből, mert nehéz lesz, fárasztóan emészthetetlen. Tegyél bele mindig felerész szódavizet, s egy késhegynyi szódabikarbónát, amely felhabosítja, könnyíti az ételt. Spórolj a tojással is, nem kell pazarolni. Két deci tejhez egy is elég lesz. Amikor aztán az alaptésztát elkészítetted, akkor kezdhetsz gondolkodni rajta, hogy édeset vagy sósat ennél e inkább. Ha az édes mellett döntöttél, vaníliakrémet a legjobb csinálnod. Tegyél föl a gázra 3 deci tejet, keverj hozzá aztán két tojássárgáját, édesítsd meg csöppet vanilincukorral, és két evőkanál liszttel sűrítsed. Amikor már jó sűrűre felfőzted, kenheted is vele a palacsintákat. Mirelit málnával, vagy friss eperrel, tejszín felvert habjára lefektetve, mennyei étel.  
Éppen olyan, amit fogyókúrában tilos enni
 
Szerző: Ventura Blvd  2009.01.11. 16:48 Szólj hozzá!

Címkék: palacsinta tejszínhab eper vaníliakrém

A bejegyzés trackback címe:

https://mertmegerdemled.blog.hu/api/trackback/id/tr84871123

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása