Na tehát hétfő volt az első próbanapom.
Első benyomásom: az ügynökségnél mindenki fiatalabb nálam. Mondjuk minimum 15 évvel, de legyen csak tíz. Már az is egy másik generáció.
Ellenben hihetetlenül kedvesek, mindenki az asztalomhoz járult bemutatkozni - nem engem cipelt körbe a két szobán a főnök. A főnök, egyébként szintén szemtelenül fiatal. Én lennék tehát az ő titkárnője, vagy ahogy mondani kell, az asszisztense. És természtesen én intézem az ügynökség összes papírmunkáját, tartom a kapcsolatot az ügyfelekkel, a könyveléssel, a pizza- és egyéb futárokkal, meg ki tudja még kikkel. Valamelyikük, azt hiszem a Gabika meg majdnem a nyakamba ugrott, amikor kiderült, hogy oroszul beszélek, ugyanis épp most tárgyalnak egy orosz ügyféllel, aki remekül boldogul angolul, de hát az mégiscsak más, ha valaki az ügyfél anyanyelvén egyeztet, akár csak időpontot is... 
Ja, az biztos más, különösen, ha arra gondolok, hogy utoljára talán Gogolról beszéltem oroszul még a múlt században. És ez nem vicc! Mindegy, majd csak lesz valahogy, ha sor kerül rá.

Próbáltam ismerkedni a benti rendszerrel, kicsit kutakodtam a számítógépen, belenéztem különböző dossziékba, sorba vettem az ügyfeleket, az aktuális munkákat. Telefonálgattam, kapcsolgattam össze-vissza a bejövő hívásokat, amiből jó nagy röhögések lettek. El se hiszem, hogy ezek tényleg ilyen jó fejek! Na jó, így elsőre.
Egyébként úgy látom, az elődöm meglehetősen precíz volt, és ez lényegesen könyebbé teszi a beilleszkedésemet. Amikor először ránéztem az órára, negyedkettő múlt valamivel. Akkor jöttem rá, mennyire éhes vagyok. Rég nem éreztem már, hogy igazán jól esne enni. Persze pizzát rendeltem, a többieknek is, így lett egy kellemes ebéd az összetolt asztaloknál.

Négykor végül elküldtött a főnök, azt mondta, úgy gondolja, próbanapnak ennyi épp elég volt, ő meggyőződött arról, ami érdekelte. És hívni fog, egy héten belül, hiszen február 1-jén már kezdeni kellene élesben. Valamint biztosított arról, hogy nem kell nyugtalankodnom, rajtam kívül még van ugyan egy jelöltje, a rend kedvéért őt is megnézi, és dönt.

Akármi is lesz a válasza, egyszerűen feltöltődtem energiával ettől a naptól. A lehetőségtől, hogy rövid időn belül másképp is lehet.

És András ugye. Miután kimondtam, hogy köszönöm szépen, de nem óhajtanék békülni, bejelentkeztem egy válóperes ügyvédhez. Na nem azért, mert ebben a pillanatban beadnám a válópert. Viszont kíváncsi voltam arra, mi is vár rám.  Amit megtudtam, attól András bizonyára nem lesz boldog, az egyszer biztos. Mert bár a ház közös, a fele természetesen az enyém. Sőt, András saját cége bevételének egy részére is joggal igényt tarthatok, hiszen a cégalapítás már a házasságunk ideje alatt történt. 
A gyerekek, mondtam az ügyvédnek, nálam maradnak, hogy is lehetne másképp. Erre az ügyvéd bólintott, de azért hozzátette, ha a férjem nem így gondolja, akár hosszú csata is várható a gyerekek elhelyzésével kapcsolatban. Persze, ha jó a kapcsolatunk, akkor nyilvánvalóan erre nem kerül sor, meg egyébként is, testvéreket ritkán választanak el egymástól, és hát a magyar bíróságok általában az anyának kedveznek, ha az anya nem alkoholista, ha rendezett körülmények között él, állandó jövedelemmel bír.

Na ebbe a mondatba kissé belesápadtam. Mert ugye a munka még lóg a levegőben.
Egyébként az egész beszélgetéstől rosszul lettem. A belvárosi bérházban, ahol az ügyvédi iroda van, szinte csak szédelegtem, alig találtam meg a kaput. Mert eddig viszonylag egyszerű volt a képlet. De mi van akkor, ha a férjem inkább pereskedik, mint megegyezik velem? És egyáltalán, kell ez nekem? Kell ez a hercehurca a gyerekeknek? Végig tudom én ezt csinálni egyedül? Összezavarodtam.

A gyerekekkel leültem beszélni. Amennyit lehetett elmondtam nekik, bár nem hülyék, pontosan látták, érezték, mi történik körülöttük. A kicsi azt kérdezte, miután hatszor belrúgott az ajtóba, hogy ez már mindig így marad-e. Márhogy az apa nem jár haza se aludni, se másképp.
Nem tudom, mondtam neki. Még nem. 
Akkor mikor tudod meg? - nézett rám. Holnap reggel már tudni fogod? Mire felébredünk.
Nagyon össze kellett szednem magam, hogy ne bőgjek. 
Hamarosan - válaszoltam - , mire a nyakamba borult. 
Nincs mese, valahogy rendeznem kell ezt az áldatlan állapotot. 
De megbocsátani sem egyszerű, és úgy érzem, csak akkor kell megtennem, ha minden porcikám, minden sejtem ezt akarja.

Hogy csináljam, hogy jó legyen???? Ki mondja meg????
 

Szerző: izadóradanken  2009.01.29. 10:01 5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mertmegerdemled.blog.hu/api/trackback/id/tr58909842

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Énbagoly 2009.01.31. 12:05:27

Tudom, én vagyok a pesszimista, de aki megtette egyszer, meg fogja tenni másodszor is.
A férjedben már nem bízhatsz meg többé soha. Megbocsájtani megbocsájthatsz, ha tényleg akarsz, de a bizalom...
És bizony, önálló kereset nélkül meg vagy lőve.
Követeld ki a férjedtől azt, hogy üljetek le és beszéljétek meg a dolgot. De Te se lépjél le. Senki nem fogja megoldani helyetted.

Nikicca 2009.02.02. 18:39:48

Pár éve nálunk is megtörtént a dolog. Apukám két nővel is csalta anyukámat. Miután kiderült anyukám kikelt magából. Nem volt olyan higgadt mint te. Én se lettem volna az. Végül nem váltak el, még ma is együtt vannak, de már az egész család nem olyan mint volt. A szüleim alig szólnak egymáshoz.
Tudom én még fiatal vagyok, nincs férjem de ugyanolyan érzés volt mikor egy hónapja kiderült hogy a srác aki nekem mondja hogy szeret hozzám bújik este, miközben chat-en talált egy 17 éves lányt (a srác 22, én 21), aki 170 km-re lakik innen, és mindent megkapott már a sráctól amit én nem. A megcsalás megcsalás. Akárhány éves az ember.
Ugyanaz a fájdalom és keserűség. De ki kell belőle lábalni. Nem szabad magad emészteni. Ott van két fiú, akiknek az anyja vagy és nekik mg szüksége van rád.
És mint Énbagoly írta: a bizalom nem jön vissza olyan könnyen. Szeretheted akármennyire a másikat, lehet, hogy ő az akire legjobban számíthatsz (szerintem egy jó kapcsolatban az a fontos hogy a két ember szerelmes legyen egymásba és egymás legjobb barátai legyenek emellett), ha egyszer megcsalt, mint nőt.
A gyerekek miatt nem szabad megbocsátani. Anyukám miattam tette meg, mert én teljesen kiborultam az egésztől, és minden nap bánja, hogy nem vált el.
Beszélj a férjeddel! És csak akkor mondj igent, ha tényleg 100%-ban ezt szeretnéd! Ha biztos vagy magadban!
Mert, ha nem így teszel, az neked lesz rossz ... :(

Én szurkolok, minden nap nézem a blogod és izgulok érted, és remélem sikerül az állás is és hogy hamarosan rendeződik minden :)

ParentsTrainer 2009.02.03. 12:12:16

Két ember kapcsolata két emberen múlik.
Mindenki tud változni, ha akar.
A férjed szeretné, ha megbocsátanál neki?
Mit tesz érte? Kérdezd meg! Miért nem jár haza?
Te mit teszel azért, hogy renbe jöjjön a házasságotok?
A kölcsönös bizalom és szeretet minden sebet begyógyít, az ilyen mélyet is.
Megbocsátani, bocsánatot kérni elsősorban akarat kérdése.
Üdv!

Pilgram (törölt) 2009.02.04. 11:06:19

elolvastam mind a 18 posztot, és nem akarok senkit elkeseríteni, de ez az egész történet úgy kamu ahogy van..nem ismerem a posztírót, de az az érzésem, hogy ebből semmi sem igaz. bocs.

izadóradanken · http://mertmegerdemled.blog.hu 2009.02.06. 11:33:20

@Pilgram: elkeseredve csak én lehetek némileg. Merthogy az én életemről lenne itten szó, valamennyi posztban. Hogy nem tűnik valóságosnak? Bár csak virtuális lenne, hidd el, nagyon bírnám!
süti beállítások módosítása