Bármennyire szeretném, képtelen vagyok napi tíz-húsz dekánál többet lefogyni. Pedig már vettem egy többszintes pároló készüléket, melybe egyik tálkában zöldséget, másikban sovány pulykahusit, a harmadikban pedig, almát szoktam párolni.Az így elkészített, garantáltan zsír és szénhidrátmentes étel aztán olyan rossz, hogy kedvem sincs megenni Határán vagyok annak, hogy a karácsonyról maradt, s az erkélyen egy ötliteres befőttesüvegben sárgálló kacsazsírt egy jó vastag szelet kenyérre rákenjem és lilahagymával, koktélparadicsommal, paprikával valamint cukros, citromos teával elfogyasszam uzsonnára, helyet készítve a vacsorának, melyet szintén nem fogok megenni. Eredetileg cserépedényben, sajttakaróba sütött, sonkáskockát terveztem nem enni. De miután gondolatban elteltem a fenséges, puha, kacsazsíros kenyérrel, úgy döntöttem, vacsorára elég lesz egy kis vanília pudinggal együtt főzött tejberizs, cukros, rumos, levében eltett meggybefőttel, és olvasztott csokoládéval.

A tejberizsnek ezt a pudingszerűen remegő, halovány sárga, szinte nyelés nélkül torokra csusszanó változatát Törökországban tanultam, a Földközi - tenger sok száz kilométeres, sziklás, vad és szinte érintetlen partjai mentén kanyargó keskeny úton. Miközben Kappadókiából tartottunk visszafele. A buszban egész nap buja török zene szólt, s egy fiú, akinek fekete göndör haja izzadtan a tarkójára tapadt, recepteket mondott, igazi török kaják receptjeit. Többek között a rizses pudingét, melyet nem szabad fölözött tejből készíteni. Hanem ellenkezőleg, legjobb a frissen fejt tehéntejből, vanília rúddal, csipet fahéjjal kell melegíteni, de nem a forrásig, mert akkor a belészórt zselatin kicsapódik. Félig megpuhult, forró basmati rizzsel összekeverve vastag frottír törölközőbe, vagy bármely dunsztként szolgáló textíliába belecsavarva, kell hagyni kihűlni. A kihűlt rizses pudingot aztán idény gyümölccsel legjobb össze keverni. Én azonban legjobban akkor szeretem, ha magozott, rumos meggyel van bolondítva, és lehűtve. Tálaláskor viszont olvasztott, forró csokoládéval nyakon öntve.

 

Szerző: Ventura Blvd  2009.01.18. 18:03 2 komment

Címkék: csokoládé tejberizs párolás olvasztott rumosmeggy

A bejegyzés trackback címe:

https://mertmegerdemled.blog.hu/api/trackback/id/tr91885689

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Stupidella 2009.01.22. 07:04:26

...hát így tényleg nem fogsz sokat fogyni... :)

Jacques Ucca (törölt) 2009.02.07. 23:33:14

..esetleg a mozgás mint étrendkiegészítő.?.?.? :-)
süti beállítások módosítása