Nem kell ahhoz MSZP-képviselőnek lenni, hogy a tanárt, vagy az igazgatót lelőjék az iskolában. A mi iskolánkban nem politizált az igazgatónő, mégis retteg még ma is, hogy egyszer, hazafelé menet, a sötét utcán agyonverik.

A lányom hatodikos volt, amikor az iskola előtti parkban mögégurult egy bringa, és a rajta ülő hülyegyerek, aki egyébként ugyanabban a suliban túlkoros nyolcadikos volt, egy öngyújtót a haja alá tartott. A gyerekem arra lett figyelmes, hogy büdös, égett szagot érez, mire a barátnői lepaskolták a haját. Ha a derékig érő copfja fellobban, ha valóban lángra kap, most égési sebhelyek vannak a fején, és nem haj.

Amikor hazaért, és elmesélte, mi történt, azt hittem, elájulok. Villámgyorsan berohantam az iskolába. Feltéptem az igazgatónő ajtaját, és levegőért kapkodva követeltem, hogy azonnal rúgják ki azt a barom gyereket.
Nyugtatgatott, teát hozatott, csitított. Elmagyarázta, hogy a L. Kevinnel
valóban sok gond van, de az én lányomat speciel csak azért macerálja, mert teszik neki.
Mit mondjak, nagy kő esett le a szívemről.
Másokat tényleg megver, mondta a dirinő, volt, akinek felgyújtotta a táskáját, kapott már harminc intőt, behívták a szülőket is, hiába.
Úgy éreztem, menten felrobbanok. Tűrnöm kell, hogy egy nagy melák, debil gyerek terrorban tartsa a lányomat, és még örüljek is, mert tetszik neki? Követeltem, hogy rúgják ki, csukassák le, mit tudom én, de tüntessék el.
Nem tudjuk kirúgni, mondta az igazgatónő, mert egyik iskola sem fogadná be, senkinek nem kell egy ilyen gyerek. Nem vitethetik el, nem csukathatják be...
– De miért nem? – kérdeztem. Hát ha gyújtogat! Ha verekszik!
– Igen, és rendszeresen ellopja az osztálytársak zsebpénzét.
– Akkor pedig ki kell hívni a rendőrséget!
– Nem lehet – mondta. – Nem tehetünk semmit.
Bámultunk egymásra, én értetlen dühvel, ő sokatmondó hallgatással.

Aztán elmondta, hogy a tanári kar retteg. Nem Kevintől félnek, dehogy. A családjától. Járt már a suliban Kevin apukája, bátyja, sőt, a nagybátyja, unokabátyja és féltestvére is, volt hogy egyszerre, mind. És a tanári kar értésére adták, hogy úgy vigyázzanak a fiúra, úgy hívják ki rá a rendőrséget, úgy vitessék javító intézetbe, hogy az egész családot egyszerre úgysem tudják lecsukatni. Lesz, aki szabadlábon marad, és az tesz majd egy kis kitérőt errefele.

Ott ültem az irodában, néztem a negyven kilós igazgatónőt. Hirtelen az jutott eszembe, hogy ha törvényes úton nem lehet megfékezni ezt a gyereket, fékezzük meg erőszakkal. És azon gondolkoztam, kit kérjek meg, hogy jól verje össze a barmot, hogy többé közelébe se merjen menni a lányomnak.
De megoldás lenne? Onnantól végképp nem lenne biztonságban a gyerekem, jönne a bosszú. Bosszúra bosszú. Szép kilátások.

Azóta eltelt másfél év, megúsztuk Kevint.
A probléma – sok másik Kevin, meg a sok hozzájuk tartozó család –azonban megmaradt. Verekednek, félelemben tartanak, símaszkban lődöznek.
Mit csináljunk? Nyeljünk? 
 

Szerző: Nada  2009.01.08. 15:00 39 komment

Címkék: rendőrség gyilkosság csepel pedagógus rettegés tanárverés tehetetlen agyonlövik

A bejegyzés trackback címe:

https://mertmegerdemled.blog.hu/api/trackback/id/tr58865436

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mnmnbkhj 2009.01.08. 18:22:35

Hihetlen jó kis poszt. Verekedni nem érdmes, viszont a jog alkotói szemügyre vehetnék az ilyen eseteket - bizony vannak még hiányosságok.

KopaszMercis 2009.01.08. 18:27:52

Kevin? Hat buzinak nevelik?

==T== 2009.01.08. 18:29:02

Egy Magyar Gárda 2.0 jó megoldás lenne. amelyik nem csak masíroz. Az Alkotmányt meg mások is lesz*ják, szóval nem biztos, hogy oda kell figyelni rá...

==T== 2009.01.08. 18:29:56

Gondolom Kevinke amúgy cigány. szerintem nyugodtan leírhatnád...

KopaszMercis 2009.01.08. 18:38:31

@==T==:
En is varom mar a Garda 2.0-at.. ha nem all ossze hamarosan, akkor itt 2010-tol jon egy jobboldali kormany....

misc · http://misc.blog.hu 2009.01.08. 18:46:46

kevés rosszabb állást tudnék annál elképzelni, mint ma Magyarországon tanárnak lenni..

pucros 2009.01.08. 18:55:29

Érdemes minden esetet, amikor a rendőrségre hiába számít az állampolgár, jól dokumentálni.

Amikor később az önbíráskodást tárgyalják, jól jöhet enyhítő körülménynek.

papamaci1 2009.01.08. 19:29:55

@phaidros:

L. még: Lakatos Dzsoki , Kolompár Szamanta :-D

Don Bolesz 2009.01.08. 19:49:19

Nálunk a kutyát hívják kevinnek. de az szófogadó.

facil.j 2009.01.08. 19:58:06

fel a sotet utcan?miert nem jar autoval

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.01.08. 19:58:18

L. Kevin... lol!

Érdekes, a lányodért senki nem akart chartázni, nem szólalt fel érte a közt elnök, nem határolódott le Kevintől Orbán Viktor, Tom Lantos sem adott hangot aggályainak. Mohácsi Viktória nem papolt rasszizmusról, Kolompár Orbán nem nyilatkozta, hogy az szdszgárda szellemisége már az iskolapadben is bent ül.
Úgy néz ki másodrangú állampolgár vagy, a lányoddal együtt. A tanári karral, igazgatóval együtt. (Aki egyébként nyugodtan felköthetné magát, ha ennyire nem képes kezelni a helyzetet. Az ilyen minek meg igazgatónak?)

sprenczl 2009.01.08. 20:29:27

Cigókat visszazsuppolni Indiába, hisz onnan baszták ki őket. Hihetetlen, hogy ott is szarnak számítottak anno....

pocak 2009.01.08. 20:38:50

Nálunk Sanyinak hívták Kevint. Csak jelzem, hogy fehér volt.

nyílméregbéka 2009.01.08. 20:46:53

Szóval Lakatos Kevinke, egyértelmű. Mohácsi Erzsébet és Viki olvasta ezt a cikket?
Megoldás: Gárda. Éjszaka. Családnál kis kitérőt tesznek.

nyílméregbéka 2009.01.08. 20:48:20

ha valakinek kételyei lennének, a sok-sok kis Lakatos Kevin miatt viszik el a magyar szülők a gyerekeiket tiszta iskolába, és marad ott a "cigányiskola", amin annyit visítanak és rikoltoznak a Mohácsi ribancok. Kezicsókolom, tessenek beszélni Lakatos Kevinke csalággyával!

Yasashi Tanuki 2009.01.08. 20:57:07

pocak

Nálatok is ugyanez történt azaz veréssel fenyegette a család Sanyi tanárait?

A tanár fenyegetése a cigányokra jellemző. A romológia szerint a cigányoknál a gyereket - különösen ha fiú - nem fegyelmezik mert egyenrangúnak számít.
Ha magyar családoknál fordul elő, hogy deviáns a gyerek, a szülő hajlamos elismerni, hogy problémás legföljebb mentegetni próbálja.
Még nem láttam olyat, hogy magyarok családostul felvonuljanak egy intézmény ellen. Cigányokat annál inkább.

0xFFFF 2009.01.08. 20:58:30

Mit ér meg neked, hogy kevin fogatlanul mosolyogjon ?

Vidéki 2009.01.08. 21:09:32

@Yasashi Tanuki: Vannak intézményeink, amelyeknek a feladata lenne, hogy ilyen irracionális helyzetekre megoldást találjanak. Feladatukért fizetést is kapnak, mégsem teljesítik kötelességüket, a problémákat hagyják elmérgesedni.
A félelemtől rettegő igazgatónő ne vállalja az igazgatói poziciót és a velejáró fizetést, ha passzivitásba menekül, bebizonyítva, hogy alkalmatlan feladata ellátására.
Inkább adja át másnak, talán még léteznek pedagógusok, akik nem hátrálnak meg attól, hogy feladatuknak megfelelően cselekedni merjenek.

XSun (törölt) 2009.01.08. 21:38:04

Ha ez így megy tovább tényleg igaz lesz ez a film.
blog.haszprus.hu/bejegyzes/2895/idiocracy/

Yasashi Tanuki 2009.01.08. 21:45:09

A helyi problémákat helyben lehet és kell kezelni.
Azoknak kell lépni elsősorban, akiket érint a probléma. A hatóságokra mutogatás tulajdonképpen a felelősség átháritása. Ezzel csak azt érik el, hogy a közösség rendjét megzavarók felbátorodnak. Ők ugyanis pontosan érzik, hogy meddig mehetnek el. A fenyegetésekkel folyamatosan tesztelik a közösséget. A szülők közössége és a tanárok döntik el, hogy hol húzzák meg a határt.

min0rity r3port · http://m0r3.blog.hu 2009.01.08. 23:03:09

Amondó vagyok, hogy ha valaki semmibe veszi és megsérti más alkotmányos jogait, az elveszíti õket. Tetszés szerintieket, akár az összeset. Ezt szimmetriaelvnek hívom. Innentõl már csak a megtorló-intézkedés mibenléte szabad fejfájást okozzon. Mármint az elkövetõnek.

Kenguru 2009.01.08. 23:08:33

Yasashi Tanuki:
A mai magyar jogrendszer nem nagyon tamogatja az onbiraskodast.

Nomeg hiaba ad allando orseget negy-ot elszant informatikus apuka, valoszinulag egyutt nem verekedtek annyit mint az L. csalad barmely tagja az elmult honapban.

Plane mi van ha L.-ek amugy valami bunszivetkezetett mukodtetnek civilben?

Ilyen esetkben a rendorsegknek KELL eljarnia, peldas es elrettento buntetesekkel.
Ezert tartjuk oket a kurva sok befizetett adobol.

Reggie 2009.01.08. 23:12:58

Ha az utcan tortent, akkor a rendorseg hataskore. Ha az iskola teruleten akkor elso sorban az iskola feladata megoldani a problemat.
Amennyiben az utcan tortent, akkor nem tudom mi koze lehet az iskolanak hozza...

tibor2 · http://e-karpatalja.blog.hu 2009.01.09. 00:28:23

Utólagos megjegyzéssel a tanároknak sincs nyugta tőlünk, ha nem jó osztályzatot ad, de az csak az én magánakcióim és nem viszonyulok erőszakhoz, hanem a tanfelügyelőségen már bejárásom van. és még hálásak is hogy segitek lefülelni a nem megfelelő munkát végző tanárokat, sajnon idén végzek és az utolsó csepp igazság is elhagyja tanuló társaimat.

Yasashi Tanuki 2009.01.09. 05:39:56

Kenguru

Nem a hatóság fellépése helyett kell az összefogás, hanem mellette. Az általános reakció mostanában, hogy mivel a rendőrség nem tesz semmit az egyén mihez tud kezdeni.
Az összefogáson elsősorban nem azt értem, hogy menjen oda pár ember és ruházza meg a gyereket.
Ha a helyi közösség a felszinen tartja az ügyet, nem engedi, hogy a hatóság elbagatellizálja a problémát és tesz a megoldásért előbb utóbb a hatóságok és a helyi döntéshozók is lépni fognak.

Yasashi Tanuki 2009.01.09. 08:22:16

0xFFFF

Gyors megoldás, de nem biztos, hogy hatékony.

A cigányoknak szerteágazó a rokonsága és nagyon jól tudják még a másod és harmadági kapcsolatokat is. Ezért van hogy egy atrocitáskor perceken belül 50 fős horda csődül össze.

Annak az esélye, hogy belefutsz a vérbosszúba exponenciálisan nő.
Hagyjuk a hatóságokra a megtorlást.

Én még nem szeretném feladni a demokrácia és a kereszténynek mondott kultúránk alapvető értékeit.

eternity · http://eternity.blogter.hu 2009.01.09. 08:24:22

Az ominózus eset lényege nem a tanári mivolt, s nem a politika. "Sima" bűnözők közötti leszámolás történt.
Bár a komcsik eddig csak "csak" loptak és sikkasztottak, de szerintem az sokaknak nem lesz ellenére, ha a repertoárjukba beveszik az önkezűleg kihalást is.

Kevin esete egy teljesen más ügy.
Kevinek mindig is voltak és lesznek is.
Ne feledjük, hogy a humán intelligencia statisztikailag a Gauss-görbével írható le. Eszerint az emberiség 68%-a átlagos értelmi képességű, 16%-a debil. És nem, nincs kapcsolat debilitás és bőrszín között.
Az igazgatónő pedig - szakmájában nem egyedüliként, sajnos - alkalmatlan a posztjára, ha nem csak hogy nem képes megoldást találni a problémára, de még a szülőket (értsd itt: téged) sem kezeli adekvátan.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2009.01.09. 08:32:57

Azért én hallottam olyan sztorit, hogy a helyi Kevinkének négyszemközt annyit mondott az Apuka akinek a gyerekét megütötte..
-Ezzel a kezeddel ütötted meg a fiam?
-Igen?
-Igen
-Akkor ha ez még egyszer előfordul, azt a karodat tőből kiszakítom, és azzal verlek agyon.

ezt valahogy megértette Kevinke.

Ventura Blvd 2009.01.09. 08:33:07

to Eternity
Igazad van. Két dologról van szó.
Az egyik: a bűnözők közötti leszámolás.
A másik: iskolai erőszak.
Miért van, hogy az iskolában érdekeltek, tanárok, szülők diákok mégis, rögtön kapcsolatot találnak a két dolog között.
S, hogy bár az értelmi képesség és a bőrszin köött nincs kapcsolat, mégis, annyian összekötik a kettőt.
Talán, azért, mert az erőszak, nem értelmi képességek kérdése?

Nzoltan 2009.01.09. 08:58:35

Ha nálam ilyen történik a gyerekkel, van elkülönítve pénz verőemberekre.

Kívánok kevinnek kéz és lábtörést.
Szó szerint.

Nzoltan 2009.01.09. 08:59:57

Különben ez semmi. A rokonom fiát az iskolából kilépve fejbelőtték gumilövedékkel. Pedig nem is volt okt 23.

Vidéki 2009.01.09. 09:01:47

@eternity: Nincs igazad abban, hogy csak a Gauss görbe határozza meg a Kevinhez hasonló emberek viselkedését. Ebben a szocializációnak is nagy szerepe van.
Tipikus pédája ennek a délolasz maffia bűnözés.
Erről a területről származó emberek még a távoli USA-n is a rájuk jellemző elvek és szabályok mentén tevékenykedtek.

Nzoltan 2009.01.09. 09:07:28

"Ha a helyi közösség a felszinen tartja az ügyet, nem engedi, hogy a hatóság elbagatellizálja a problémát és tesz a megoldásért előbb utóbb a hatóságok és a helyi döntéshozók is lépni fognak."

ja persze. Álmodj.
Amíg kellenek a söpredék szavazatai addig itt nem lesz semmi.

kontroltéma 2009.01.09. 09:48:58

Vidéki: kevered a szezont a ... olvasd el meg párszor eternity mondatát és talán rajössz mire vonatkozott az allítás.

Az igazgatónő nem alkalmas a posztjára. monnyon le. Tökmindegy, hogy kevin cigány-e vagy sem, sajnos a rendőrség nem fog segítséget nyújtani. Ha lányom lenne akkor már régen a dunában zabálnák a halak kevinkét. Az egyedülálló nőknek pedig ott az ukrános séma. igen, ez a balkán, és attól az, hogy ...

Vidéki 2009.01.09. 12:55:11

@Nzoltan: Írod: Amig kellenek a söpredék szavazatai, addig itt nem lesz semmi.
Valóban érdekes helyzet állt elő.
Van egy kis párt, amelyik csak alig tudja átlépni a parlamenti küszöböt, ezért meg kell szerezni a bűnözők, bűnpártolók és egyéb deviáns elemek támogatását is, úgy , hogy ezek védelmezőinek szerepét elvállalja, felöltve az enberi jogok legnagyobb védelmezőjének fehér tógáját.
A helyzet érdekessége, hogy kicsiségük ellenére a parlamentben a mérleg nyelve szerepét játszhatták és sokáig akármire rá tudták kényszeríteni hatalmas partnerüket, azzal a fenyegetéssel, hogy kilépnek a koalicióból.
Hosszú ideig csak az ő akaratuk érvényesülhetett az ország vezetésében.
süti beállítások módosítása