Az ember mindenféle francos, ki tudja honnan jött e-mailt olvasatlanul kihajít a kukába. Sőt, megteszi helyette az ő igen intelligens levelezőrendszere, semmi dolga vele, észre sem veszi, hogy egyáltalán befutott valami erekciójavító csodabigyóról szóló levélke.
A vasárnap délelőtti kisebb takarításban, aztán valahogy csak fenn akadt a rostán egy levél. Idemásolom a szövegét.
 

„Confirmation Email Reference
This email is to notify you that you have won an Award Sum of €1,000,000.00 in an E-mail program held in Amsterdam, The Netherlands. Please contact the claim officer with your winning info. Mr.Mirk Van Bossen.
Yours Sincerely,
Mrs.Karen Olanna,
Public Relation Officer
www.sponsorbingoloterij.nl
 

 

Nézem, olvasom. Hogy mi? Nyertem egymillió eurót? Persze. És vegyem fel a kapcsolatot Mr. Mirk Van Bossennel. Ezen úgy felidegesíttem magam, hogy végül levelet írtam fent nevezett úrnak, hogy ne viccelődjön, mert viccnek ez azért kissé erős. Amit még gondoltam róla, azt nem tettem hozzá, úrinő ilyet soha nem tesz.
Eltelt egy egész nap, amikor újabb levelet kaptam. Nem akármilyet. A holland Sponsor Loterij Awards International Amsterdam The Netherlands”-tól.  Amelyben immáron hivatalosan is tudatják velem, hogy igen, megnyertem az 1millió eurót. Hogy hogy? A nemzetközi szervezet évente egyszer sorsolást rendez magánszemélyek és szervezetek email címei között, s a véletlen úgy hozta, hogy idén én vagyok a kiválasztott. Hogy nem is lottóztam? Persze hogy nem, csupán az email címem vett részt a sorsoláson.

Oh, megértik, hogy szkeptikus vagyok, hogy olyan hihetetlen, ők is így lennének vele. De, és itt hosszas felsorolás következik az én kihúzott lottószelvényem számáról, a visszaigazoló levélről, és arról, hogy a holland szerencsejáték cég már 1993 óta működik sikeresen, s hogy a nyereményekért maga a holland állam vállal felelősséget. Szavatolják, hogy a legdiszkrétebb körülmények között juthatok a pénzemhez, nem kíváncsiak a számlaszámomra, csekket küldenek.
Nem ragozom tovább – akit érdekel szívesen átküldöm emailben a levelet – ötször olvastam végig, oda-vissza. Van a levélen direkt hívható telefonszám, faxszám, email cím. Ja igen, és csatoltak a nyertesek számára kitöltendő űrlapot. Kinyitom. Név, telefonszám, születési idő, hely, foglalkozás, stb. Nem kell hozzá személyi igazolvány másolat, se útlevél másolat, csak ezek a fontos adatok. 
Aha. Hát ez őrület! Lehetséges lenne? Hogy egyszer az életben…? Te jó ég, 256 millió forint – középárfolyamon. Akkor is. Végre cukorból lenne az élet, de ami a legfontosabb, a gyerekek élete sínen. Lesz saját lakásuk, mehetnek tanulni, világot látni.
Hívom anyát, elmondom. Kicsit remeg a hangom. Nem hiszem, mondom neki, de képzeld csak el, ha igaz lenne…
Aztán mesélem a barátnőmnek, aki érthetően lehülyéz, azonnal STOP-ot int az msn-en keresztül, felsorol ezer lehetőséget, hogy mi történik velem, ha visszaküldöm az űrlapot kitöltve… De azért csak nézzek utána, nehogy elbukjam ezt a kevéske pénzt, mert sose lehet tudni. 
Átolvasom megint a teljes levelet.
Közben megebédeltetem a gyereket, de képtelen vagyok szabadulni attól, hogy másnap már akár Párizsban is ebédelhetünk.
Aztán végül rákeresek a cégre a neten…
És nem hiszem el, amit ott olvasok. INTERNETES CSALÓK/CSALÁSOK az oldal angol címe: http://www.consumerfraudreporting.org/anatomy_of_a_scam.php . Sok minden kiderül belőle, de leginkább az, hogy én nem nyertes, hanem lúzer vagyok, de annak örüljek igazán, hogy még nem vettem fel velük a kapcsolatot…
Pedig minden olyan hivatalosnak tűnt, eredetinek... Éppen ezért hihetetlennek.

Kissé behorpadt arccal vettem tudomásul, hogy majdnem csalás áldozata lettem. De szerencsére csak egy aprócska csalódás jutott... Megtudtam még, hogy az internetes csalók ma már annyira  professzionálisak, hogy természetesen saját irodát is fenntartanak, amely a megadott telefonszámokon elérhető. Ha benéznél hozzájuk, még azt is láthatnád, hogy ott sok-sok ember ül és dolgozik.
Ül és arra vár, hogy ÁTVÁGJON téged. Kiszedjék a pénzedet, visszaéljenek az adataiddal.
Tehát:
1. Vedd tudomásul, ha nehezedre is esik, hogy NINCS internetes lottó. Pláne nem olyan, ahol az email címeddel sorsolgatnak.
2. Nézd meg a feladó címét! Ugye nem céges, csak egy bárki által regisztrálható email?
3. A csalók mindent hamisítanak profi módon. Egy hivatalos levél nem gond, akár az angol királynőtől is kaphatsz...
4. Elkérik az adataidat, amit te jóhiszeműen megadsz. Lehet, hogy holnap már használni is fogják az aláírásoddal együtt. Mondjuk egy bankkártyához.
5. Azt mondják, csak akkor kapod meg a pénzt, ha előtte befizeted a hivatalos adót. Erre kapsz egy számlaszámot.
Minden stimmel? Akkor csalóval hozott össze a sors!

Kész, nem kell lehűtenem magam. Megtette hatását ez az oldal.
Aztán rákeresek itthoni anyagokra. „
…a kiberbűnözők szervezetten dolgoznak. A titkosított csevegőcsatornákon és zárt körű fórumokon laza kapcsolat alakul ki a csúcstechnológiás tolvajok közt, és mindenki talál magának segítséget, ha a lopáshoz speciális szaktudásra van szükség. Az orosz és a kelet-európai bandák a legszervezettebbek, és képesek tömegesen legyártani a hitelkártyákat. Ezzel szemben az amerikai bűnözők közt nem alakult ki szoros kapcsolat.” http://index.hu/tech/biztonsag/csal081124/
Újabb internetes átejtés a holland lottó (2004) http://jatekpark.origoplay.hu/techbazis/internet/20040902ujinternetes.html

Hát akkor ennyi. Ennyi a pillanatokig tartó mesés álmoknak, ugrott, lőttek az egésznek.
De vajon mi van azokkal, akik válaszolnak, akik annyira hinni akarnak a hétköznapokból felemelő varázslatnak, hogy készségesen megadják az összes adatukat? Azt mondod, aki mulya, az megérdemli? Szolnokon, a napokban egy férfi egy 54ezer forintos bankóval fizetett. És elfogadták. Sokan vannak, akik néha elfogadják a lehetetlent is az álmokért cserébe. Jobb esetben csak a pénzüket bukják. Ahogy 75 honfitársunkat négy éve több millió forinttól szabadították meg ehhez hasonló internetes nyereménnyel.
Hát akkor pá-pá mesés álmok, pá-pá rabló bácsik!
 

Szerző: izadóradanken  2008.12.10. 11:40 3 komment

Címkék: bűnözés lottó internetes milliomos csalások internertes lottózó

A bejegyzés trackback címe:

https://mertmegerdemled.blog.hu/api/trackback/id/tr64814739

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

unreal 2009.01.07. 19:33:39

A baj a bűnözőkkel csak annyi, hogy nem világít egy piros lámpa a fejükön. Ha világítana, a rendőröknek mindössze annyi dolguk lenne, hogy mennek az utcán és összeszedik őket.

ők pedig rutinosan megérzik a gyenge pontunkat és lecsapnak. És ha az egónkat megkenték egy kis hájjal, akkor önként nyitjuk meg a pénztárcánkat, a bankkártyánkat, a lakásunk ajtaját.

Don't underestimate the power of the dark side...

izadóradanken · http://mertmegerdemled.blog.hu 2009.01.07. 22:10:38

@unreal: és az internetes bűnőzökre is kellene piros lámpa :-)
Látod, akkor én is elsőre rájöttem volna, hogy velük van dolgom. Így volt egy kis átfutásom, egy kis bizakodás, egy csöpp remény, hogy ugye egyszer az életben én is...
Mert az ember csak ingatja a fejét, amikor olyan átverésekről hall, ami már elsőre is gyanús. Persze a nagymamámat azzal vágják át, hogy "csókolom, jöttünk az önkormányzattól, hogy biztonságban tetszik-e itthon tartani az értékeit.." vagy valami hasonlóval.
Az anyut már telefonos baromságokkal fárasztják, de már ő is tudja, nem nyert, akkor sem, ha tizen állítják egybehangzóan.
Én meg e-mailt kapok.
A gyerekeink meg... nyilván valami újat, valami annyira "technobiznisz" baromságot, ami innen még kitalálhatatlan.

Don't understimate... megjegyeztem a leckét, köszönöm :-))

harmax 2009.01.29. 20:56:32

Köszönöm Nektek!

A mai nap folyamán én is megkaptam a fent mutatott, kitöltendő űrlapot. Kicsit valószínűtlennek tartottam mindent, és úgy gondoltam, utánanézek, valóban nyertem-e egy millát. Hát jól tettem! Egy álommal kevesebb, egy tapasztalattal több!!!

Üdv

Lajcsi
süti beállítások módosítása