Olvastam egy könyvet, aminek ez volt a címe. Szenteh Natália írta, aki nyíltan vállalja, hogy a fia meleg. Bár először, amikor a fiú bejelentette, hogy a saját neméhez vonzódik elsírta magát.
De ma már tudja, hogy a homoszexualitás nem szégyen, nem bűn és nem betegség. A magyar családok 5-7 százaléka előbb-utóbb szembesül ezzel a problémával. És sokan vannak, akik életük végéig sem képesek feldolgozni. A legtöbb szülő kétségbe esik, hárít, vagy éppen magát okolja. Ezeken a stációkon ő is keresztül ment. Akkor határozta el, hogy létrehozza a meleg gyermekek szüleit segítő telefonos szolgálatot. Eredetileg egy olyan klubot tervezett, ahol találkozhatnak a homoszexuális kamaszok szülei, de úgy tűnt, az emberek szívesebben maradnak inkognitóban. Telefonon keresztül ezt könnyebben megtehetik. Nagyon fontosnak érzi beszélni az érintettekkel, ugyanis egy statisztika szerint, a 14 és 19 éves kor között elkövetett öngyilkosságok felének az oka a nemi identitás zavar. A fiatalok, különösen vidéken, szinte kivétel nélkül azt gondolják, hogy egyedül vannak a világban ezzel a problémával. A szülőknek kötelességük lenne segíteni nekik. Ez persze nem könnyű, hiszen nehéz észrevenni. A homoszexualitásnak ritkán vannak külső jegyei. Az ilyen fiúk nem járnak lányos ruhákban, nem viselkednek lányosan. Gyerekkorukban sem babáznak. Talán valamivel szelídebbek, kevésbé verekedősek, agresszívak, mint a társaik. De ez sem csak rájuk jellemző. Rengeteg jóképű, férfias fiú van közöttük. És persze sok kifejezetten nőies lány van a leszbikusok között is. Ezért a szülő rendszerint csak akkor szembesül ezzel, amikor a gyerek elmondja. És akkor egy világ dől össze benne. Pedig a melegek éppen olyan emberek, mint bárki más. 

 

Szerző: Ventura Blvd  2009.01.06. 14:00 8 komment

Címkék: betegség genetika öngyilkosság meleg bűn homoszexuális nemi identitás

A bejegyzés trackback címe:

https://mertmegerdemled.blog.hu/api/trackback/id/tr43860267

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nutika 2009.01.07. 08:23:02

OFF: De jó, hogy rábukkantam erre a blogra! Nagyon tetszik!
ON: Bizonyára én is elbőgném magam, ha a fiam (aki most még nincs 3 éves) egyszer ezzel állna elő. Az ember hirtelenjében kénytelen elsiratni az unokáit, meg rázuhan a gyereke felett érzett búbánat, hogy szegény kölyök élete emiatt tuti nem lesz egy konfliktusmentes diadalmenet, sokkal inkább nehéz, rögös, bizonytalan, titkolózós út. De azt nem tudom elképzelni, hogy ettől kevésbé szeretném.

Ventura Blvd 2009.01.07. 16:56:09

@nutika:
Szia Nutika!
Üdvözlünk a fedélzeten. Mivel a fiad még csak három éves,nagy beleérzőképességről tanúskodik, hogy el tudod képzelni a szituációt. Szerintem minden fiús anyuka fejében megfordul legalább egyszer a gondolat, ugye az én fiam nem olyan lesz. Persze, hogy akkor is szeretnénk őket, de azért az első barátnők felbukkanásakor megkönnyebbülünk. Legalább is mindenki, akivel erről beszéltem, így gondolta. De hát neked a fütyi ügyekkel kapcsolatban gondolom most még inkább az éjszakai bepisilés a gond. Vagy már túl vagytok rajta?

Énbagoly 2009.01.08. 12:13:29

Én már sokat beszélgettem a lányommal erről. A média miatt, és azért is mert van a rokonaink között leszbikus.
Lehet, hogy én vagyok túl liberális,de nekem ez egyáltalán nem okozna problémát. Ha meleg, akkor meleg. Ez nem baj. Inkább az a baj, hogy sokan még mindig irtóznak ettől. Kinek mi köze hozzá, hogy Te kit szeretsz?
Bár azt is közöltem a lányommal, ha leszbikus lesz, köteles örökbe fogadni egy gyereket, mégiscsak legyen majd unokám. :-))

izadóradanken · http://mertmegerdemled.blog.hu 2009.01.08. 14:27:53

@Énbagoly: Hű, ez az örökbefogadás kissé meredeken hangzik.
Nekem is vannak leszbikus ismerőseim, egy imádnivalóan, helyes, okos pár. Ők "csak" lakást szerettek volna venni, ketten együtt, közös tulajdonba. Ehhez viszont hitel kellett. Na mármost jogilag hiába elfogadott a kapcsolatuk, a bank egyszerűen elképedve állt a helyzet előtt. Mert ugye nem férj és feleség, nem testvérpár, nem vérszerinti rokon, hanem két lány, aki válalja a kapcsolatát, az együttélés tényét. Kevésnek találtatott a kölcsönhöz. Egy kereset pedig végképp kevés...
Szóval az örökbefogadás: azt hiszem, ettől még fényévnyi távolságra járunk.

Bockó · https://muslimstatistics.wordpress.com/ 2009.01.13. 09:55:46

'Pedig a melegek éppen olyan emberek, mint bárki más.'

Mindenki egyforma, mindenki ugyanolyan, ugye Béláim? Hiba elmulasztani a társadalom számára hasznos tevékenységek jutalmazását, és a károsak büntetését.

jog-ász 2009.02.02. 05:25:57

izadóra! sztem a bankban nem kéne arrol nyilatkozni hogy a két barátnőd milyen kapcsolatban vannak, csak közlik hogy közös tulajdonba szeretnének venni egy lakást és mindketten adóstársak akarnak lenni és kész..

én több meleg párt is ismerek, az égadta világon semmi nehézségük nincs, a magánéletük a magánéletük, a karrierjükben pedig abszolute sikeresek, azt meg nemtom ki fogja eldönteni hogy a társadalom számára mi és ki hasznos vagy sem kedves Bocko! de remélem nem Te.

huta9020 2009.02.02. 08:26:10

Szerintem egy apának sokkal rosszabb megélnie, hogy a fia meleg, mint egy anyának.

A "mit csinálnék, ha ...?", mert egy adott helyzetre adott válasz nem szabad, hogy független legyen a konkrét körülményekről, amiket nem nagyon lehet előre látni. Nekem mindenesetre megvan a magam markáns véleménye a homoszexualitásról. Sokkal inkább kordivatnak, modorosságnak, a valódi emberi kapcsolatoktól való menekülésnek tekintem, mint genetikai adottságok által eleve meghatározott fátumnak.

FöldlakóEmber · http://kornyezet.blog.hu 2009.02.10. 16:54:11

Sajnálom én is, hogy fényévnyire vagyunk attól, hogy meleg párok örökbefogadhassanak. Szerintem már tart ott a tudomány, hogy tudjuk, a homoszexualitás "nem fertőző". Nekem is nehéz lenne, persze, ha a kisfiamról kiderülne ez (én nyertem, még csak féléves a lurkó :))), de asszem nekem a sajnálat lenne a fő érzelem később. Mert én úgy látom, hogy a magyar (és még sok) társadalom nem érett még a homoszexuális emberek elfogadására.
süti beállítások módosítása