Az Ügyfél című filmben valami hasonló történt



 



Az ember már azt hiszi, semmin se tud csodálkozni.
"Bankrablás? Aha - bólogat.
- Túsz? Húhh! - szisszen fel.
- Elmenekült, de elengedte a túszt? Na, anyukám, mi is lesz ma vacsorára?"

Ellenben, amit a kedd esti vacsora alatt volt alkalmam megtekinteni, azt hiszem túlment minden határon. Jóízlést, etikát már régen nem kér számon az ember szinte egyetlen médiától sem. De könyörgöm, gyerekeket dobunk koncul a nézettségért? Az Aktív riportere ugyanis egy tíz év körüli kisfiút kérdezett arról, mit látott az elmenekült bankrablóból. A gyerek pedig kedvesen, kissé megszeppenve elmondja, hogy egy símaszkos férfit. Ennyit, nem többet. Kérdezték - válaszolt.
Mi pedig legalább tíz másodpercig jól látjuk a gyerek arcát, nincs kitakarva, nem háttal áll nekünk, nem, egyenesen face to face, premierplánban mondja mindezt.

Jól láthatóan, később is felismerhetően. Mondjuk a bankrabló bácsi családja számára. Vagy majd személyesen a bankrabló számára, aki kap tíz évet. Szbadulásáig viszont egy fényképet őrizget a tárcájában a gyerekről, a kis mocsokról, aki egészen jó leírást adott a rendőröknek róla. Jó kis filmforgatókönyv, mi? Kár, hogy annyira valósághű.

Ha én most ennek a kisfiúnak lennék apja, anyja, egy percig sem haboznék azonnal feljelentést tennék a műsor főszerkesztője ellen. Hiszen egy kiskorú nyilatkozatához szülői beleegyezés szükségeltetik. Hogy az Aktív riportere rendelkezett-e ezzel a hozzájárulással, nem tudhatjuk, de ez már legyen az ő gondja.

Ellenben az, hogy egy egyszerű televíziós műsor feláldoz egy gyereket a nézettség oltárán - ostobaságuknak, érzéketlenségüknek, minimális felelősségtudatuknak köszönhetően - már a mi ügyünk. Valamennyiünkké, akik nézzük ezt a műsort.
Az ilyen híradásokra egyetlen válasz lehet.
Egy apró kis katt a távirányítón.
Egy apró kis katt a fejünkben.
Egy rövidke mondat neonfénnyel a homlokunkra tetoválva: ELÉG!
 

Szerző: izadóradanken  2009.01.14. 15:58 60 komment

Címkék: tv2 szemtanú tér bankrablás aktív flórián sajtótörvény

A bejegyzés trackback címe:

https://mertmegerdemled.blog.hu/api/trackback/id/tr21877549

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Artie 2009.01.15. 16:01:43

Ha meg tudták a szülei, akkor őket szívlapáttal addig, amíg melegek...

parttalan 2009.01.15. 16:22:54

Biztos ezt is tanítani fogják a tv2 akadémián... :))))

lolperec 2009.01.15. 16:23:26

ha rinya van, megy egy marék pénz és peren kívül mindenki meg lesz egyezve..
a médiának semmi se szent, nemtudjátok?
nézettségért akár a saját anyjukat is..

átlátó 2009.01.15. 16:26:27

Már megcsinálták a saját anyjukat is...a tv2-re gondolok most.

Thomas778 2009.01.15. 16:27:28

Feláldozni? - nem néztél kicsit túl sok filmet? "Szbadulásáig viszont egy fényképet őrizget a tárcájában a gyerekről" mintha tudna szerezni fényképet... Erős a paranoia.

Másrészt:
"A gyerek pedig kedvesen, kissé megszeppenve elmondja, hogy egy símaszkos férfit." - símaszkról szó sem volt: baseball-sapi + napszemcsi kombó volt az arcon. Szóval maximum megköszönheti a gyereknek, hogy nem kapják el.

Nem védem a TV2-t, mert nem értek velük egyet. De ez a részedről kicsit sok és értelmetlen, csakazérthogyverjemanyálam fröcsögés. Vannak ennél fontosabb dolgok is ebben az országban, nem az "DESZÉTKELLENEVERNI" dolgok.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2009.01.15. 16:29:05

@soga: "kiskorú nyilatkozatához szülői beleegyezés szükségeltetik"

pont.

Káposztakukac 2009.01.15. 16:31:21

azért egy kicsit túlkomolyítod. pont ezt a gyereket fogja megkeresni a bankrabló, mert látta, amint símaszkban elszalad mellette? még a nevét se ismerjük a gyereknek.

movhu 2009.01.15. 16:33:23

A TV2 mit nem b el?

gentry 2009.01.15. 16:34:47

Ez mekkora egy hülyeség! Szerinted majd a bankrabló elkezd egy ismeretlen kölyök után nyomozni, aki egy semmire sem használható személyleírást adott?

Zsola777 2009.01.15. 16:37:44

Bocs, de mi az az Aktív? Ja, egy műsor? Már régen nem nézek kereskedelmi tévét.
Amúgy meg te is feljelentést tehetsz, ha tudomásodra jut egy bűncselekmény. Ez az, nem? A rendőrségnek meg ki kell vizsgálnia az ügyet.

QM 2009.01.15. 16:39:57

Mi itt a probléma? A gyerek nem bűnöző. Akkor? Miért takarták volna ki? Majdha megkésel a villamoson három embert, akkor igen. Azonnal lesz személyiségi joga, nehogy eltudj menekülni előle, ha legközelebb szúrkálhatnékja támad.Hol élsz te?
Aki meg TV2-t néz az meg is érdemli. Múltkori beharangozójukból, miszerint "leleplező riport a kurvákról" már is megtudhattam, hogy a kurvák pénzért dugnak. Pfúj! Idáig megvoltam győződve róla, hogy szerelemből teszik. Egy világ dőlt összebennem. Inkább meg se néztem. Ilyen egyszerű.

cbc 2009.01.15. 16:40:09

Értelmetlen post, attól hogy látott egy símaszkos alakot, még nem lesz előbbre a nyomozás. És hogy az Index ilyet kirak, jól minősíti a színvonalát.

flimo13 2009.01.15. 16:42:47

Ne nézz több filmet.

Csavarhúzós 2009.01.15. 16:50:55

Vicces lesz, ahogy tíz év múlva egy gyerek fényképe alapján elkezd keresni egy húsz éves srácot...

Slanger · http://tudtad.blog.hu 2009.01.15. 16:57:06

nekem sincs jó véleményem a médiáról. egy alkalommal nekem a f_deszes tévével gyűlt meg a bajom. kifejezetten kértem, hogy nem akarok a tv-ben szerepelni, hogy nem mutassák az arcomat. természetesen ezt a kérést nem tartották tiszteletben. és a híradóban az én képem is felbukkant

Thomas778 2009.01.15. 16:58:03

@A Hannibal Lektűr-attitűd:
Pont, vagy nem, nem ezt írtam. De persze, köss bele az élő fába is, mint a poszt írója...

molaris 2009.01.15. 16:58:30

A szerkesztő legyen a céltábla, egy Roobin Hood- Tell Vilmos nyilpárbajban.

Thomas778 2009.01.15. 17:00:15

@Tudtad?: Nevesíteni nem nevesíthetnek az engedélyed nélkül. Ha semleges képen szerepelsz, de nem írják ki a neved (csak pl átsétálsz az utcán a nyilatkozó idióta mögött) és azt nem a te lakásodban készítették, akkor nem sértettek meg semmilyen jogszabályt/törvényt/előírást/rendeletet. Ergo nincs miértt pattogni.

terran 2009.01.15. 17:00:44

média --> többes szám

egyes számban médium.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.01.15. 17:03:49

" a kis mocsokról, aki egészen jó leírást adott a rendőröknek róla. "

Az, hogy "egy símaszkos férfit" az egész jó személyleírásnak számít? :)

"egy egyszerű televíziós műsor feláldoz egy gyereket a nézettség oltárán"

Már ne haragudj meg érte, de mitől nőne ettől a nézettség? Ha mondjuk a Spektrumot nézem épp, vagy be sincs kapcsolva a TV, eszembe nem jut a TV2-re kapcsolni, gondolván, biztos nyilatkozik ott egy tízéves kisfiú és az engem marhára érdekel...

Thomas778 2009.01.15. 17:04:02

@A Hannibal Lektűr-attitűd: Illetve amit írtam az nem erre vonatkozott, fel sem merült bennem, hogy elkezdjem boncolgatni azt, hogy milyen nyilatkozathoz milyen engedély kell, a poszt sem arról szólt, hogy milyen előírások ellen vétett a csigáskettes, hanem arról, hogy "mi lesz, ha a rablóbácsi bosszút áll"

Jam25 2009.01.15. 17:04:18

tv2.... szinvonal...

funfun 2009.01.15. 17:04:51

Médiaiskolákban, kommunikáció szakon minimális szakmai jogi ismereteket sem tanítanak? Csak azt, hogy kell a kamera felé közelítve mondani a szöveget, és hogyan kell (tartalomtól függetlenül) erősen gesztikulálni? Ebben Vági Barbara a nagymester.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.01.15. 17:09:07

Hány 10 millióra lehet a PROGRAMIGAZGATÓT és a SZERKESZTŐT és hány óra elsötétítésre lehet őket megb.szni?
Egyáltalán; Kaphat frekvenciaengedélyt egy ilyen szutyok?

Thomas778 2009.01.15. 17:13:51

@vero: Ezért? Maximum egy ejnye-bejnyét fognak kapni. Ha a szülő adott engedélyt semennyire. Ha nem, de például nem paranoid/vagy nem idióta a szemtanú felmenője, akkor nem fog érte fölöslges köröket futni. De ezen kár ennyit gondolkodni...

Lieutenant Bona · http://eletesbirodalom.blog.hu/ 2009.01.15. 17:20:13

Bocsi, de ha a rabló történetesen nem látta a híradót, akkor most nem te vagy a gyíkarc, hogy az index.hu főoldalán figyelmezteted?

Re-D 2009.01.15. 17:33:20

Nem nagyon értem én ezt a post-ot. Újságban / TV-ben mutatják a sapka + napszemcsi kombót, ugyan már miért őrizgetni egy képet a fiúról a tárcájában? Csak azért mert azt elmondta amit már mindenki láthatott a bank videofelvételein másnap? Arról nem is beszélve, hogy a rendőrök még a panelos story előtt már megnézték a felvételt, hogy egy halvány képet kapjanak róla, hogy nézhet ki a manus. A post írója egy picit nyugodjon le, pihenjen és vonuljon távol a filmek nézésétől mert ez már beteges...

Nada 2009.01.15. 17:47:52

Anyaként mondom.
Az én gyerekem nem nyilatkozhatna bűnügyben, amíg én élek. Több okból. 1.) A rabló nem lehet biztos abban, hogy a gyerek, akit be tud azonosítani, a rendőrségnek is csak annyit mondott, vagy mond majd, amennyit a riporternek.
2.) A gyerekem dolga, hogy épüljön, szépüljön, álmodozzon, játsszon. Akár rablópandúrt, de legfeljebb a játszótéren, a többi tízévessel.
3.) Én igen is paranoiás vagyok ebben az országban. És igen is el tudom képzelni, hogy a satyis rablónkat elfogják, bevarrják, és a satyis rablónk haverjai úgy érzik, meg kell ezt bosszulniuk. Hogy miért? Mert csúnya dolognak tartják, ha valaki árulkodik. És úgy döntenek, megnevelik a kis köcsögöt, aki köpött. Ha az ő vallomása alapján fogták el a satyis tesót, ha nem. Ha ért valamit a vallomása, ha nem. Csak azért, mert köpött.
Vertek már agyon a lánya szeme láttára egy apát, aki kicsit meglökte kocsijával az eléugró gyereket. Ha azt a történetet most csak addig ismernénk, hogy autó elé ugrott egy kislány, de nem lett komoly baja, nyilván paranoiásnak tűnnénk, ha azt kérdeznénk: te jó ég, és nem rángatták ki a kocsiból a szülei meg annak rokonsága a sofőrt? Nem verték, rúgdosták halálra a lánya szeme láttára?
Pedig de. Ugye, ugye.
Na, ennyit a paranoiáról.
Ha már szültem ennek az országnak gyereket, jogom van paranoiásnak lenni.
4.) A TV2 nem jós, nincs joga előre tudni, megtorolja-e a bűnöző a gyereken a vallomást vagy nem. NINCS JOGA. No comment.

oncogito 2009.01.15. 17:51:59

@Nada:
"Ha már szültem ennek az országnak gyereket, "

... ha az országnak szülted, akkor az országé, az veszi "hasznát".

A gyerek nem is a tiéd, viszont a te gondjaidra van bízva.

A paranoia meg nem jog kérdése, hanem egészségi állapot.

Egyébként a többivel egyetértek.

Fashionistas 2009.01.15. 17:52:25

alaptalan az egész. Ez nem Amerika könyörgöm.

Töppedt gomba 2009.01.15. 17:52:32

Kevesebb filmet kéne nézni és akkor ennek a bejegyzésnek a "hisztifaktora" is alacsonyabb lenne. Ha egy picit is tisztában lennél a hazai bűnözői világgal, akár a hatóságok oldaláról, akár egyéb oldalról akkor nem írnál ekkora baromságokat.

Nada 2009.01.15. 17:57:54

Kedves fynndafrail, ha ez így van, akkor örömhír, hogy téged máris sikerült becserkészni. Ki is a f...?

agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2009.01.15. 18:02:15

Nem láttam a riportot, de a felvázolt lehetőség elég valószínűtlen. A bankrabló megkeresi...

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2009.01.15. 18:36:26

Szerencsére van NÉHÁNY normális hozzászóló is. Bizony, a filmek néha igazzá is válhatnak. Ha te lennél a gyerek anya-apja, megelégednél azzal, hogy NEM BIZTOS, hogy a rabló, ha elfogják, magában ezt a gyereket is felelőssé teszi? Akinek a fényképét mostanában érdemes azonosítani, amit más is megtehet, akár rendőrnek kiadva magát - ezt ma simán el lehet játszani -, a fénykép aztán csak arra lesz jó, hogy ébren tartsa a gyűlöletet. Tudom, nem biztos, hogy így lesz... Egyébként nagyon igaz az, hogy a rabló, ha elfogják - ábránd -, valóban nem tudhatja, hogy a gyerek valójában mit mondott a rendőrnek. Tarthatja magát ahhoz a hithez, hogy biztos a gyerek adott róla nyomot. Megjegyzem, ahogy ma olvastam, a rendőrök akkor is csak bohóckodnak, ha egy szemtanú már közölte velük, hogy a rabló hátul már kirohant.

Amikor a riporter a gyerek orra alá dugta a mikrofont, tudta már, hogy a gyerek mit fog mondani? Hogy nem ad-e egy jó személyleírást? És ha úgy tesz, a nemes műsor szerkesztője a kukába vágta volna a felvételt, erőt véve magán, gondolva a gyerek biztonságára? Ne komolytalankodjunk kérem, ez a hiénamédia korszaka.

gyz 2009.01.15. 18:52:00

ez annyira értelmes poszt, mintha pont a tv2 valamelyik szellemi nagyágyúja (mondjuk a lángeszű hadaskriszta) találta volna ki.

Azért én is morcos lennék, ha engedélyem nélkül adnának le egy nyilatkozatot a gyerekemmel, de ez a kép alapján beazonosítós, bosszúállós paranoia szimpla tökkelütöttség.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.01.15. 18:57:06

lehet, hogy paranoia, de a kártérítésből esetleg kifizethetik a lakás- és az autótartozást.

a tv2 meg backuphatja.

izadóradanken · http://mertmegerdemled.blog.hu 2009.01.15. 19:00:37

@agyvihar: fikció, valóban. De az élet sajnos sokszor felülírja a legvadabb álmainkat. Mit gondolsz, hogyan született Hannibal Lecter figurája? Az emberevő Hannibálé. De tényleg túl messzire megyek. Ma ez a gyerek a tét, holnap meg a tiéd, holnap után az enyém - szerintem ez mindennél komolyabban veendő.

s0ggy 2009.01.15. 19:01:13

@izadóradanken: egy szóval sem vitattam, hogy erről van szó, de a posztod nem éppen erről szól. A szülő meg ne utólag fröcsögjön, hanem gondoskodjon róla (mondja el neki, hogy idegenekkel nem állunk szóba, mikrofonos néninek, bácsinak nem nyilatkozunk, ha nem vagyok ott melletted) készítse fel a gyereket ilyenekre. Hány riportban szólalnak meg gyerekek (bréking: nem csak bünügyi riportok vannak!!!). Utólag fikázni azt aztán tudunk ebben a paranoid országban...

izadóradanken · http://mertmegerdemled.blog.hu 2009.01.15. 19:06:43

@izoom: hát nem, tényleg nem Amerika. Ott egy ilyenért már felkoncoltak volna.

gyz 2009.01.15. 19:11:57

@izadóradanken: Mennyivel felvilágosultabbak, igaz?

bunkó paraszt 2009.01.15. 19:12:27

mindegy, mert kb. 90%, hogy a rendőrségünk nem kapja el a tettest.
Lásd móri bankrablás-mészárlás. Lásd whisky-s, akit csak a sokadik után kaptak el. Stb, stb, stb.
Sajnos ezek csak úgy tudnak elfogni valakit, ha a bűnöző valakinek elkottyintja, hogy mit is csinált.
Viszont ártatlan civilt elfogni, aztán elküldeni a kurva anyjába, azt tudnak.

amc 2009.01.15. 19:17:31

@elemes2:
"a tv2 meg backuphatja."

:DDDD

izadóradanken · http://mertmegerdemled.blog.hu 2009.01.15. 19:19:33

@cbc: és te most mit olvasgatsz éppen? mire írsz kommentet?

izadóradanken · http://mertmegerdemled.blog.hu 2009.01.15. 19:31:21

@Töppedt gomba: te ennyire képben vagy a hazi alvilágot illetően? Még jó, hogy én csak ennyire vagyok naivka...

nem várt fordulat 2009.01.15. 19:33:59

nem ez a lényeg. anyuka leírta, hogy mondhatott mást is, a tévében meg csak ennyit.

ráadásul, ha annyira semmit mondó az a sapka meg szemüveg, vagy símaszk, akkor faszé kell az aktívban bemutatni? itt a lényeg.

Xezs 2009.01.15. 19:36:04

magyar televíziózás=nagy rakás szar

ezt nem kell tovább ragozni

Gyugyó 2009.01.15. 19:37:59

A rendőrség nem képes megvédeni senkit,de senkit, magát sem a barom beöltözöttektől (ld. kommandós és az ártatlan lakó Idex cikk -ezért a dumáért , és hivatalos magyarázatot kérnék az országos főkapitánytól nyilvánosság előtt).
Még esélyt sem szabad(na) adni, hogy egy nézettségért harcoló tv csatorna tisztán gazdasági érdeke erősebb legyen egy ember testi és mentális érdekénél (még ha az kiskorú is)! Most ezt veszélyeztették bűnös módon hanyagságból.

marosy 2009.01.15. 19:44:42

A TV2 egy fos. Felszántani és sóval behinteni.

izadóradanken · http://mertmegerdemled.blog.hu 2009.01.15. 19:57:20

@s0ggy: lehet, hogy túlpörgött a történet, persze fotóval a farzsebében húsz év múlva... de egyébként ez olyan elképzelehetlen egy elmebeteg korban?

A szülők felelősségét nem vitatom el. Azért is írtam, hogy ez közös ügy. De szerinted ki tanítsa meg ezt a gyereket? Az a szülő, aki ebben a világban szocializálódik, és mondjuk azt látja, aki a tévében szerepel, abból sztár lehet?
Az a szülő, aki alig látja a gyerekét, mert hajnalban elrohan, este hullaként mászik haza, vacsora közben még kicsit dolgozik, meg utána is?
És hol a média felelőssége? Hol a frászban van?

Perillustris 2009.01.15. 22:33:39

@terran: "média --> többes szám

egyes számban médium."

Hogy ez milyen unalmas már, avagy Juci pszichológus.

GYK: seas3.elte.hu/delg/publications/modern_talking/02.html

seas3.elte.hu/delg/publications/modern_talking/54.html

hogyismondjam 2009.01.16. 02:00:56

Ez az ország olyan, amilyenné teszik az analfabéta vezetők! Ja, hogy a Merciből nem látszódik, hogy milyen az ország? Le kellene húzni a sötétített ablakot, mondjuk a Róna utca környékén, de felőlem lehet Olaszliszka közepén' Kedves médiumvezetők, a ti nevelésetekre van bízva Pl. az olaszliszkai lakosság 99%-a! Há értitek-e mán parasztok? A havi járandóságotok felvétele után egyből kóstoljátok is meg, hogy mit főztetek!

s0ggy 2009.01.16. 08:49:53

@izadóradanken: "De szerinted ki tanítsa meg ezt a gyereket? ... Az a szülő, aki alig látja a gyerekét, mert hajnalban elrohan, este hullaként mászik haza, vacsora közben még kicsit dolgozik, meg utána is?"

Na ezt most nem teljesen értem. A szülőnek benne van a munkaköri leírásában, hogy igenis köteles megtanítani, felvértezni a gyerekét mindennel, amit ő az évek során felhalmozott. Mégis mit gondolsz, kinek a feladata lenne gyereket nevelni, ha nem a szülőé?! Kövezzetek meg, de nem tudom sajnálni azokat a szülőket, akik gyereket vállalnak, nem tudják rendesen felnevelni, mert neadjisten dolgozniuk kell, aztán ha gyerek elkallódik/nyilatkozik/értsétek jól, ők meg sírnak, hogy jaaajagyerek! Szép dolog a gyerek, de csak azért ne csinálj, hogy legyen, de foglalkozni már nem jut rá időd. Nekem sem lesz, amíg nem vagyok teljesen biztos benne, hogy minden flottul megy minden téren.

És ne kezdjetek rá kérlek azokra, akiknek hirtelen megváltozik az életük, meg elvesztik a munkahelyüket, mert 1) ez benne van a pakliban sajnos, 2) shit happens. naés? attól a gyerekékért annak 18 éves koráig felelősséget köteles vállalni.

Összegezve:
1) a poszt témája jó, a megközelítés kevésbé (szvsz. egyáltalán nem)
2) a gyerekre figyleni kell!!!! Ha a szülő MINDENRE felkészíti a kölköt, akkor nem lesz b.
3) a paranoiát meg visszább kell fogni. Mert szerintem legkevésbé az ilyen "hangulatfokozó" posztokra van szükség. Ez kb. olyan, mint a verbális kockakődobálás, de maradjunk inkább a bolhából-elefánt vonalnál, az mégiscsak kedvesebb.

peace.

izadóradanken · http://mertmegerdemled.blog.hu 2009.01.16. 10:29:36

@s0ggy: Kedves sOggy!

Egy mondatot ragadtál ki a kommentből, holott felette volt egy másik is. (lásd szicializálódás) Nem a szülőket akarom mentegetni, csak a tényeket írom. Van ilyen szülő, és van olyan. Felsoroltam, ennyi.
És jó hallani, hogy a gyerekvállalást komolyan veszed. Őszintén remélem, hogy a te gyerekedet semmilyen atrocitás nem éri majd, hogy nem kell érte kiállni, megvédeni, csak mert felelőtlen barmok képtelenek végiggondolni, hogy a tettüknek mi lehet a következménye.

Hogy bolhából elefánt? Nem hiszem. Hogy hangulatfokozás?
Nem, vélemény. Az én vélemény. Ez pedig itt egy blog. Állítólag erre való. üdv

izadóradanken · http://mertmegerdemled.blog.hu 2009.01.16. 10:33:32

soggy, bocs elütöttem szocializálódás

Thomas778 2009.01.16. 14:09:43

@izadóradanken:
A bolhából elefánt is egy vélemény. Az enyém :)

És olyan nem lesz, hogy az én gyerekemet nem fogja attrocitás érni, nem álomvilágban élek, biztosan találkozik majd egy-két dologgal, amin elkerekedik majd a szeme.

A hangulatfokozás ""-ben volt. Szóval így megdobálni (verbálisan) a TV2-t csak azért, mert nem értesz vele egyet, vagy épp ha te lettél volna a szerketsztő, vagy a riporter csukájában, és másként cselekedtél volna, szerintem kicsit túlzás. Látva a kommenteket, hogy kik, hogyan reagálják le a dolgot (csak egy példa: "Hány 10 millióra lehet a PROGRAMIGAZGATÓT és a SZERKESZTŐT és hány óra elsötétítésre lehet őket megb.szni?
Egyáltalán; Kaphat frekvenciaengedélyt egy ilyen szutyok?") ezt lehet árnyaltabban is.

Egyébként pontosan idéztem. A három pont helyén épp egy egész mondat van, és csak azért hagytam meg a kérdésed is, mert ha csak a választ másolom, nem lett volna egyértelmű. Szóval én azokat a szülőket egyáltalán nem értem.

Örültem az eszmecserének, további jó blogolást.

És rá se ránts... az i és az o úgy is szomszédik. Vagyis szomszédok.

asami 2009.01.17. 15:31:15

A postírónak teljesen igaza van. Az adott szituációban a gyerek olyan szereplő, aki nem képes megfelelően dönteni arról, nyilatkozhat-e vagy sem. A felelősséget a felnőttnek kell vállalnia, ez esetben az újságírónak. Ami azt is jelenti, hogy a gyerek helyett kellett volna az érdekeit védeni. Egyébként is alapszabály a (becsületesebb fajta) sajtóban, hogy informátort nem adunk ki, még felnőttet sem. Hogy a gyereknek lesz-e baja vagy nem, ez más ügy, de a lényegen nem változtat, a kiskorút nem lett volna szabad megszólaltatni.
Másrészt meg: feltételezni kell, hogy aki bűnözőről tanuként nyilatkozik, veszélybe kerülhet, függetlenül attól, hogy ez bekövetkezik-e vagy sem. Vagyis védelmére (pl. felismerhetetlenné tételére takarással, hangtorzítással, stb.) mindenképpen gondolni kell.
süti beállítások módosítása