Január 4.
Az ünnepekről nincs mit mondanom. Címszavakban: összeveszés a fa vásárlása közben, összeveszés főzés közben, összeveszés az előszobában, összeveszés a garázsban.  Remek hangulat. Később mosolygás anyukáékra, mosolygás nagynénikre, nagybácsikra. Ajándékosztás. Andrástól kaptam egy migrén elleni nyakmelegítőt. Hurrá, most már biztos nem fáj többet a fejem.

De a legjobb az volt,  ha játszottunk a fiúkkal az új Catan telepesei társasjátékkal. Hogy hárman ötször olvastuk végig a játékszabályt? Na és? Záksón. Volt úgy, hogy hajnali kettőig építkeztünk.
Nem igazán merek a fiúk szemébe nézni. Tudják, sejtik, érzik, mi történik körülöttük. Egyelőre ők sem kérdeznek. De fogalmam sincs, mit mondok majd nekik, ha mégis.

Szilveszterkor nem fogadtam meg semmit, csak csendesen, befelé sírtam. És eszembe jutott néhány másik roppant jókedvű évvége. Már házasok voltunk, alig egy hónaposak, amikor szilveszterkor belehasítottunk az éjszakába. Csókolództunk az utcán, csellengtünk a Duna-parton, aztán éjfélre beállítottunk valami buliba, valakikhez a Szamuely utcába. Már arra sem emlékszem, ki volt a házigazda. Mindegy is. Nagykanállal ettük a kaviárt, egy srác, aki épp a szentpétervári börtönszlengjből írta a szakdolgozatát pont akkor jött haza az akkori Szovjetunióból, Leningrádból. Hozott hát néhány kiló vörös, nagy szemű kaviárt. Mi meg álltunk a körfolyosós ház harmadik emeletén, kint a hidegben, mert a lakás már betelt, és evőkanállal ettük a kaviárt az ugyancsak odakeveredett vízilabdás fiúkkal. Aztán jött a rendőrség, szilveszter ide vagy oda, csak kihívta őket valami hülye a házból, mi meg rohantunk le a hátsó lépcsőn, mert  akkoriban az ember zsigerből futott, ha a rendőrség jött. Ha ezt most elmesélném a gyerekeknek, el se hinnék. A nyolcvanas évek elejét írtuk.

Aztán eszembe jutott még az a szilveszter, amikor már a Kicsit vártam. Még egy hónap volt hátra, de már agyon aggódtuk magunkat, a Nagy már 3 éves volt, és hát az ő szülése se volt egyszerű meccs. Így hát maradtunk otthon, én feküdtem felpolcolt lábbal, nagy pocakkal néztem a borzalmas tévéműsort, András pedig etetett. Állandóan, csupa édességgel, gyümölccsel…
Idén épphogy koccintottam vele.

Azt hiszem, most hogy túléltem az ünnepeket, és a fiúk megint suliba mennek, a férjem meg munkába – hahaha –,  rávetem magam az álláskeresésre. Valahogy talpra kell állnom. Viszont elég sokat agyaltam azon, hogy nézhet ki Ancsika. Egy csirkemongúznak képzelem, mert olyan nincs. Hosszú lábú, vékony derekú csirkemongúz. Valahogy ki kellene nyomoznom, ki is az én vetélytársam!
 

Szerző: izadóradanken  2009.01.05. 09:36 5 komment

Címkék: szilveszter rokonok migrén ajándékozás vetélytárs nyakmelegítő

A bejegyzés trackback címe:

https://mertmegerdemled.blog.hu/api/trackback/id/tr54857996

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pacmann 2009.01.05. 19:13:32

ez igaz tortenet? nem kocsogolni akarok, csak annyira szomoru, meg elkepzelhetettlen hogy kicsit ketkedve olvasom.
Persze talan csak fiatal vagyok meg ezekhez.

izadóradanken · http://mertmegerdemled.blog.hu 2009.01.05. 21:27:30

Pacmann, kedves,
melyik része tűnik hihetetlennek? Hogy egy negyvenes csaj egyik napról a másikra elveszíti a munkáját, nem sokkal később a férjét is?
Meg hogy egy darabig nem borít senki semmit? Tudod hány házasság telik-múlik azzal, hogy hallgatólagosan csalják egymást? Tudod hányan élnek szomorúan, megalázva a párjuk mellett? Én sem gondoltam volna, hogy ez velem megtörténhet. De megtörtént. Sőt, történik, most a jelenben. És fogalmam sincs, mit tehetnénk a gyötrődésen kívül. Húsz éve minden másképp lett volna. Húsz éve. Most negyven múltam, és minden nagyon fáj.

Pacmann 2009.01.05. 22:48:07

Hat ugy igen, ugy az egesz annyira durva. Es ... ezt nem lehet megoldani? Ugyertem leulni megbeszelni, nyilt lapokkal. Elmondani mi a problema, valtoztatni, minden?
Ne haragudj hogy ketkedessel fogadtam a postodat. De ez az internet, ide barki, barmit irhat. Es az a nev: Andras ... tiszta baratok kozt. A baratno, aki ratapint a lenyegre. gyanus. Elnezest kerek. mostmar nem offolok.

izadóradanken · http://mertmegerdemled.blog.hu 2009.01.06. 12:44:53

Hát most mit csináljak, ha így hívják?
A nők meg már csak ilyenek: problémameglátók. Rád néznek és kiolvasnak... Na jó, ezzel csak vicceltemm, de az ember ilyenkor sokkal érzékenyebb minden megjegyzésre. Nem is biztos, hogy tudni akarta ez a régi ismerős lány, csak úgy rákérdezett. Én meg hebegtem. Meg hárítottam. Na, gondolom, ez viszont neki lett gyanús. De lényegtelen, mellékszál.
Hogy üljek le vele?
Most hogy állásom sincs és ő tartja el a családot? És mi lesz, ha azt mondja, ó, ha már így tudod, akkor kalap-kabát, szia, találkozunk az ügyvédnél? Tudod, rémséges történeteket hallok az ismerőseimtől, és bár nagyon remélem, hogy velünk ezek a szörnyűségek (verekedés, rendőrség, gyereklopás) nem történnek meg, azért félek.
Hát ezért nem akarok még vele beszélni. Nyilván eljön ennek is az ideje.
És tudod még miért nem?
Mert egy kicsit reménykedem, hogy még nincs minden veszve...

Pacmann 2009.01.06. 16:42:21

Remelem igazad van/lesz.
Ugy latszik En meg rengeteg dologra/eshetosegre nem gondolok.
süti beállítások módosítása